דף הבית » בלוג » מהו אוטיזם ועל מה הוא משפיע?

מהו אוטיזם ועל מה הוא משפיע?

אוטיזם הוא מושג לתיאור מצב נוירולוגי-התפתחותי בעל השפעה על שתי נקודות עיקריות במיומנויות הילד: הראשונה היא התנהגות ותחומי עניין שאינם רחבים והשנייה היא תקשורת עם החברה והסביבה. לאוטיזם ישנה השפעה על הדרך שבה תופסים אנשים את הסביבה ועל הצורה שבה נוצרים קשרים בינאישיים, כפי שמסביר אהוד מירון, מומחה לבריאות הציבור ואב לשלושה ילדים, אחד מהם מאובחן על הרצף האוטיסטי.

מה זה "הרצף האוטיסטי"?

אנשים עם אוטיזם מתמודדים עם קשיים שונים במהלך חייהם, דוגמת קושי בחברות ובתקשורת, דמיון וגמישות מחשבתית. עם זאת, אין הדבר אומר שכל האנשים עם אוטיזם זהים – כל אחד מהאנשים מצוי איפשהו על הרצף. כיום אנו עדים לאנשים המצויים על הספקטרום ומנהלים את חייהם באופן עצמאי, לעומת כאלו הזקוקים לתמיכת הסביבה.

 

איך זה בא לידי ביטוי?

רבים האנשים שמצויים על הרצף האוטיסטי, וחווים קושי בוויסות החושי – כלומר הם עלולים להיות רגישים בכל הקשור לחמשת החושים: טעמים, ריחות, צלילים מסוימים ומגע. כמו כן, מסביר ד"ר אהוד מירון, כי אנשים המצויים על הספקטרום, יתקשו ליצור קשרים חברתיים עם אחרים. הם יעדיפו שגרה רוטינית מאוד.

מאפיין נוסף, בחלק מהמקרים הוא הבנה של הנאמר להם בצורה מילולית. לכן, הם עלולים שלא להבין דימויים, בדיחות ורמזים. בשל הקושי בהבנת אחרים ובתקשורת עם הסביבה, לעתים חווים האנשים על הספקטרום האוטיסטי התנהגות קיצונית.

נגישות