דף הבית » בלוג » הקושי בהתמודדות עם אוטיזם עבור הילד ומשפחתו

הקושי בהתמודדות עם אוטיזם עבור הילד ומשפחתו

"1 מ-100. זה הנתון שבו פתחנו לפני כמעט עשור את המאבק על משאבים עבור ילדים ומבוגרים עם אוטיזם במדינת ישראל", אומר דוקטור אהוד מירון, יזם בתחום החדשנות הרפואית ואב לילד עם אוטיזם. "מתוך 100 ילדים שנולדים בישראל, אחד יאובחן עם אוטיזם בשלב כלשהו של החיים. כרבע מהמאובחנים עם אוטיזם יהיו בנות והשאר בנים".

"הקושי בהתמודדות עם אוטיזם הוא לא רק של המשפחה או של הילד המאובחן להתמודד עם הסביבה שלו. צריך לזכור שספקטרום האוטיזם הוא רחב מאוד. בצד אחד שלו נמצאים מבוגרים וילדים שהיכולת שלהם לדאוג לעצמם מצומצמת מאוד, היכולת התקשורתית שלהם עלולה להיות מצומצמת מאוד, ובלי להגזים, מדובר גם על מבוגרים וילדים שעשויים להשתמש בחיתולים, ללא תקשורת ורבלית כמעט לחלוטין", הוא מפרט.

 

"בקצה השני של הספקטרום נמצאים מבוגרים וילדים עם אוטיזם שאנו מגדירים אותם כבעלי תפקוד גבוה, עם יכולת שפתית ניכרת ולעתים מוגברת. יש להם יכולת חברתית ברמה כזו או אחרת, והם יכולים להשתלב בחברה בצורה עמוקה יותר וחלקם אף מנהלים חיים עצמאיים, אך צריך לאפשר להם את המסגרת והתמיכה כדי שיוכלו לממש את עצמם", ממשיך ד"ר אהוד מירון.

"אני סבור שצריך לתת לכל קצווי הקשת האוטיסטית את התמיכה המתאימה והמסגרות המתאימות – אחרת, אי אפשר יהיה להגיע למיצוי הפוטנציאל הגלום בתוך הילדים והמבוגרים עם אוטיזם", אומר אהוד מירון. "מדובר בפוטנציאל גדול מאוד שזקוק לביטוי ולכלים שיאפשרו את מיצויו. הורים לילדים עם אוטיזם מכירים את האתגר המתמשך של העבודה לאורך השנים, לספק את המסגרת המתאימה ולאזן בין רצונות הילד או המבוגר עם האוטיזם, השאיפות והתקוות של המשפחה שלו והיכולות הקיימות. זה אתגר לא פשוט".

"אני מקווה – כפי שאמרה חברתי הטובה שהייתה ממקימות אלו"ט – שנגיע ליום שבו נוכל לסגור את דלתות אלו"ט כי מצאנו את כל הפתרונות וסיפקנו את המענה, כי כל אחד מקבל את מה שהוא צריך למימוש יכולותיו המלאות ולהיות מאושר עם האוטיזם".

נגישות